فواید غذاهای تند
سلامت

مزایای سلامتی و فواید غذاهای تند

فلفل تند، گرما و فواید سلامتی را به سفره می آورد. اسم آن را مازوخیسم خوش خیم یا هیجانی ارزان قیمت بگذارید، اما جذابیت فلفل تند این است که به شدت آسیب می رساند. اگر عاشق سوختگی هستید، فوایدی را که فلفل تند بر التهاب، درد و متابولیسم دارد نیز دوست خواهید داشت.

کپسایسین عامل تندی فلفل

کپسایسین، ماده شیمیایی موجود در دانه فلفل ها که به آنها حرارت می دهد، چیزی است که برخی فلفل ها را آتشین و برخی دیگر را ساده می کند. اکثر گونه های فلفل حاوی کپسایسین هستند، به جز فلفل دلمه ای، به همین دلیل تند نیستند. این احساس سوزش ناشی از کپسایسین ناشی از سیستم پاسخ درد بدن است، یک مکانیسم ایمنی که به شما هشدار می دهد زمانی که چیزی خیلی داغ، سرد یا تیز را لمس می کنید. کپسایسین پروتئینی به نام TRPV1 را در سلول های بدن فعال می کند که وظیفه آن حس گرما و التهاب است. وقتی TRPV1 یک عامل استرس زا را حس می کند، سیگنالی را به مغز می فرستد که تکان درد را به قسمت آسیب دیده بدن باز می گرداند. اگرچه ترکیب شیمیایی مغز یکسان است، گاز زدن هالاپینو به بدن آسیبی نمی رساند، به همان اندازه که دست زدن به اجاق گاز داغ می کند، حداقل نه در مقادیر کم، و حتی می تواند درد را تسکین دهد.

قرار گرفتن در معرض کپسایسین در مقادیر زیاد می تواند نورون ها را نسبت به TRPV1 کمتر حساس کند. به لطف این اثر، کپسایسین به طور مکرر به عنوان ماده فعال در چسب ها، ژل ها و کرم های پوستی استفاده می شود که در کاهش احساس درد حاد و مزمن ناشی از آسیب عصبی، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس موثر است.

کپسایسین در داخل نیز اثرات ترمیمی دارد. فعال شدن TRPV1 فعالیت آنتی اکسیدانی را تحریک می کند و التهاب را با مهار آزادسازی پروتئین های التهابی به نام سیتوکین ها در بدن کاهش می دهد، که اگر درمان نشود، در نهایت می تواند منجر به ایجاد شرایطی مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت شود.

همچنین بخوانید : 10 خاصیت سیب

فواید غذاهای تند و تاثیر بر روده

هنگامی که این ماده شیمیایی قدرتمند در بدن قرار می گیرد، توانایی مواد مغذی را برای حرکت در دیواره روده افزایش می دهد و جذب مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و روی را افزایش می دهد. کپسایسین همچنین دارای پتانسیل افزایش متابولیسم است. نشان داده شده است که اثرات مشابهی مانند دمای سرد بر مصرف انرژی دارد و منجر به افزایش کوتاه مدت دمای بدن می شود که باعث افزایش تعداد کالری سوزانده می شود.

فلفل های تند را می توان بسته به طعم و حرارت به دسته های مختلفی دسته بندی کرد. فلفل های ملایم با طعم گیاهی نزدیک به فلفل دلمه ای هستند. این فلفل های بزرگتر برای پر کردن با پنیر و گوشت یا برای کباب کردن و برشته کردن ایده آل هستند. نوع دیگر کوچکتر و نسبتاً تند، با طعم روشن و مرکباتی هستند. آنها در سالسا، گواکامول، سس و فلفل به خوبی کار می کنند.
در قسمت داغ‌تر این طیف، فلفل‌های قرمز چشم پرنده تایلندی، فلفل‌های قرمز ریز قرار دارند که به خوبی برش داده می‌شوند و به عنوان چاشنی برای سرخ‌کرده‌ها و سبزیجات برشته استفاده می‌شوند. کاپوت کوچک و گرد اسکاچ و فلفل هابانرو که از دریای کارائیب می آیند برای افراد ضعیف مناسب نیستند. این فلفل ها طعم میوه ای و گرمای زیادی دارند و بهتر است در مارینادها، مانند سس جرک، یا در سالسا بر پایه میوه های شیرین، به مقدار کم استفاده شوند.
مطمئن باشید، فلفل‌ها یکسان هستند، اما فلفل‌های زرد، نارنجی و قرمز که برای مدت طولانی‌تری روی درخت مانده‌اند، قند طبیعی بیشتری دارند و طعم تندتری دارند. هر تنوعی یا رنگی داشته باشید، فلفل هایی را انتخاب کنید که روشن، پوست صاف و کشیده دارند و در لمس سفت هستند. و در هنگام دست زدن به فلفل احتیاط کنید: دستکش بپوشید بعداً چشمان شما از شما تشکر خواهند کرد.

کدام قسمت فلفل تند تر است ؟

فلفل

فلفل تند

نمی توانید گرما را تحمل کنید؟ دانه ها و غشای سفید داخلی فلفل ها را جدا کنید، جایی که کپسایسین در آن پنهان می شود. یا با کباب کردن، تفت دادن فلفل، که قندها را کاراملی می کند و طعم عمیق تر و شیرین تری ایجاد می کند، با گرما مبارزه کنید. ترشی طعم و ترد فلفل را حفظ می کند و در عین حال ادویه را رام می کند. فلفل دلمه‌ای را با پنیر و کمی عسل برای حرارت شیرین سرو کنید یا آن‌ها را به سالاد و ساندویچ اضافه کنید تا داغ و آب‌دار شود. اگر عاشق مارگاریتای تند هستید، سعی کنید فلفل‌های تند تکه‌شده را در یک شربت ساده که با مقدار مساوی شکر و آب درست می‌شود مخلوط کنید تا به کوکتل‌ها لطافتی سریع بدهید.

قدرت فلفل ها این است که می توانند سلامت را هم از درون و هم از بیرون بهبود بخشند. بنابراین، چه یک هابانرو سالسا را ​​ذوب کنید یا یک رویکرد درمانی کمی بیشتر، آنها مطمئناً گرما را به همراه خواهند داشت.
منبع : besthealthmag.ca

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *