اعتیاد به قهوه
سلامت

نشانه هایی که نشان می دهد بیش از حد قهوه می نوشید

عوارض جانبی کافئین بیش از حد می تواند نامحسوس باشد. در اینجا آمده است که چگونه اعتیاد به قهوه ممکن است به سلامت شما آسیب برساند.

احساس اضطراب می کنید

نشخوار کردن در مورد یک رویداد یا ضرب الاجل آینده می تواند تمایل شما را برای گرفتن یک لیوان آرامش بخش جاوا تقویت کند. با این حال، موسسه ملی سلامت روان توصیه می کند که افرادی که از اضطراب رنج می برند از کافئین اجتناب کنند. چرا؟ مصرف بیش از حد قهوه در واقع می تواند اثرات اضطراب را بدتر کند، چه با سلب خواب مناسب یا تحریک کردن واکنش به پرواز یا مبارزه. در یک مطالعه در سال 1990 منتشر شده در پزشکی روان تنی، به 25 مرد قبل از انجام یک کار استرس زا دوز متوسطی کافئین یا دارونما داده شد. مردانی که همگی به طور منظم قهوه می‌نوشیدند، فشار خون بالاتر، هورمون‌های استرس و حدود دو برابر سطح استرس گزارش‌شده با کافئین در مقایسه با دارونما داشتند. دریابید که آیا نوشیدن قهوه سیاه برای شما مفید است یا خیر.

معده شما درد می کند

ممکن است درد معده را با غذای فاسد یا گرفتگی PMS مرتبط کنید. شما باید دمنوش صبحگاهی خود را نیز به آن لیست اضافه کنید. در سال 2017، دانشمندان اروپایی دریافتند که ترکیبات خاصی در قهوه باعث تحریک ترشح اسید معده توسط سلول های معده می شود. مصرف داروهای بدون نسخه مانند Tums می تواند اسید را در کوتاه مدت خنثی کند، اما اگر مشکوک هستید که قهوه معده شما را درد می کند، به تغییر عادت های مصرف قهوه خود فکر کنید. وقتی هر روز قهوه می نوشید، این ۷ اتفاق برای بدن شما می افتد.

اعتیاد به قهوه

قهوه

قلبت تند تند میزنه

این احساس که قلب شما خیلی سریع می تپد می تواند ترسناک باشد. ممکن است احساس کنید که قلب شما در حال تلاش برای فرار از قفسه سینه شما است. این تپش قلب می تواند ناشی از مصرف زیاد قهوه و کافئین، نیکوتین و حتی الکل باشد. در برخی موارد، ضربان قلب می تواند منجر به سرگیجه و حتی غش شود. طبق یک مطالعه در سال 2017 در مجله Frontiers in Psychiatry، 94 درصد از پزشکان به بیمارانی که ضربان قلب لرزان را تجربه می کنند، توصیه می کنند مصرف کافئین را متوقف کنند. میزان کافئین موجود در قهوه آرزوی مرگ را دریابید.

 

شما اسهال دارید

بسیاری از مردم می دانند که قهوه به لطف خواص ملین خود می تواند به منظم نگه داشتن شما کمک کند. به گفته بنیاد بین المللی اختلالات گوارشی، هر چند بیش از دو یا سه فنجان در روز بنوشید و ممکن است دچار اسهال شوید. اگر متوجه شدید که مشکلات حمام شما غیر قابل کنترل است، IFFGD ترک تدریجی کافئین را توصیه می کند.

نمیتونی بخوابی

بی خوابی می تواند نشانه ای از مصرف زیاد قهوه باشد. حتی اگر قسم می‌خورید که قهوه هیچ تأثیری روی شما ندارد، این نوشیدنی خوشمزه همچنان می‌تواند چرخه خواب شما را خراب کند. طبق گفته آکادمی پزشکی خواب آمریکا، نیمه عمر قهوه 5 ساعت است. یعنی ممکن است چندین ساعت بیشتر طول بکشد تا محرک به طور کامل سیستم شما را ترک کند. این می تواند تعداد دفعات بیدار شدن در طول شب را افزایش دهد و زمان کلی خواب را کاهش دهد. برای حل این مشکل سعی کنید آخرین فنجان قهوه را حداکثر تا ظهر بنوشید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *