قهوه پروتئینی
سلامت

قهوه پروتئینی چیست و آیا باید آن را امتحان کنید

سال گذشته، قهوه‌ی زده‌شده در همه جا رایج بود. امسال؟ قهوه پروتئینی توجه همه را به خود جلب کرده است.

در صورتی که از زبان فعلی TikTok استفاده نکنید، قهوه پروتئینی به سادگی پودر پروتئینی است که به قهوه اضافه می شود.

مشخص کردن لحظه ای که قهوه پروتئین به نوشیدنی بعدی تبدیل شد دشوار است، اما بسیاری می گویند که ویدیوی TikToker @happyhealthyolivia که نشان می دهد او در حال کف کردن یک نوشیدنی پروتئینی برتر و افزودن آن به قهوه پروتئینی داغ خود – معروف به یک پروفی- بسیار زیاد است.

از آن زمان، دیگر شرکت‌های تولید قهوه وارد بازار شدند، از جمله Bulletproof – می‌دانید، شرکتی که سال‌ها پیش ترکیب کره و قهوه را بسیار محبوب کرد – که دستور پخت قهوه پروتئینی شامل ترکیبی از قهوه، پروتئین کلاژن، پودر پری‌بیوتیک است. و روغن MCT.

اما این روند چقدر سالم است و آیا بهترین راه برای دم کردن و نوشیدن آن وجود دارد؟ ما با یک متخصص تغذیه صحبت کردیم تا متوجه شویم.

قهوه پروتئینی

قهوه پروتئینی چیست؟

می توانید قهوه پروتئینی را به یکی از دو روش درست کنید. اما بکز، متخصص تغذیه در سنت کلود، مینه‌سوتا، می‌گوید: «این ترکیب قهوه انتخابی شما است که با یک نوشیدنی پروتئینی یا پودر پروتئین مخلوط شده است.

در حالی که هیچ اتفاق نظری بین متخصصان در مورد میزان پروتئینی که باید در جاوا خود بریزید وجود ندارد، Backes پیشنهاد می‌کند 10 تا 20 گرم پروتئین اضافه کنید.

او خاطرنشان می کند: «این تقریباً نصف تا یک بطری نوشیدنی از پیش مخلوط شده یا تقریباً یک پیمانه پودر پروتئین است.

برای مقایسه، دو تخم مرغ 12 گرم پروتئین دارند، در حالی که سه اونس ماهی سالمون حاوی 17 گرم پروتئین است.

زمان مصرف قهوه پروتئینی

برخی افراد صبحانه را دوست ندارند. دیگران به سادگی نمی توانند (یا نمی خواهند) صبح برای یک وعده غذایی وقت بگذارند.

بنابراین اگر غذای شما فقط یک فنجان قهوه در صبح است، افزودن پروتئین به لیوان می‌تواند راه خوبی برای سوخت روز شما باشد و به شما کمک کند تا وعده غذایی بعدی ادامه دهید.

روش دیگری که می توان از قهوه پروتئینی استفاده کرد؟ بریجت وود، متخصص تغذیه ثبت شده در رنو، نوادا، پیشنهاد می کند که به آن به عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین نگاه کنید. پروتئین بعد از یک تمرین سخت به ترمیم و رشد عضلات کمک می کند.

تغذیه پروتئینی قهوه

پودرهای پروتئینی و نوشیدنی های پروتئینی زیادی وجود دارد که می توانید به قهوه خود اضافه کنید. مواد مغذی موجود در قهوه پروتئینی شما بسته به نسخه ای که استفاده می کنید و میزان پروتئین آن متفاوت است.

نحوه درست کردن قهوه‌تان – و به‌ویژه افزودنی‌هایی که اضافه می‌کنید – در تغذیه کلی دم‌نوش صبحگاهی‌تان نقش دارد.

در اینجا نگاهی به مشخصات تغذیه ای قهوه پروتئینی ساخته شده با هشت اونس قهوه دم کرده و 20 گرم پپتیدهای کلاژن بدون طعم داریم.

کالری: 70

چربی کل: 0 گرم (0 درصد از مقدار توصیه شده روزانه یا DV)

چربی های اشباع شده: 0 گرم (0 درصد DV)

کلسترول: 0 میلی گرم (0 درصد DV)

سدیم: 70 میلی گرم (3 درصد DV)

کربوهیدرات ها: 0 گرم (0 درصد DV)

فیبر: 0 گرم (0 درصد DV)

پروتئین: 18 گرم

کلسیم: 45 میلی گرم (4 درصد DV)

پتاسیم: 113 میلی گرم (2 درصد DV)

مزایای سلامتی قهوه پروتئینی

بیایید یک لحظه در مورد تغذیه صحبت کنیم.

کارولین توماسون، متخصص تغذیه در وارنتون، ویرجینیا، می‌گوید: «شروع روز با یک منبع خوب پروتئین راهی عالی برای سیر ماندن طولانی‌تر، متعادل کردن قند خون و تنظیم هورمون‌های گرسنگی در طول روز است. به همین دلیل، قهوه پروتئین ممکن است برای افرادی که در حال حاضر صبحانه را حذف می کنند و سعی در کاهش وزن دارند مفید باشد.

برخی از افراد دمدمی مزاجی هستند که عاشق غذاهایی هستند که مقادیر خوب یا عالی پروتئین را فراهم می کنند، مانند تخم مرغ، مرغ، بوقلمون، غذاهای دریایی و ماست یونانی.

بکز می گوید: «قهوه پروتئینی می تواند برای افرادی که در تلاش برای دریافت پروتئین کافی از طریق غذاهای کامل هستند، مفید باشد.

مضرات قهوه پروتئینی

اگر از طرفداران قهوه پروتئینی هستید، روزانه فقط یک فنجان از آن را مصرف کنید.

Backes می گوید: «دریافت بیش از حد پروتئین خیلی سریع می تواند سیستم گوارشی شما را ناراحت کند.

بعلاوه، شما نمی خواهید برای اکثر پروتئین مصرفی خود در طول روز به پودر پروتئین متکی باشید. منابع پروتئین کامل مواد غذایی معمولا ایده آل هستند.

چه کسانی نباید قهوه پروتئین بنوشند؟

برخی از افرادی که نیاز کمتری به پروتئین دارند – به عنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی – باید از قهوه پروتئین اجتناب کنند.

بکز می‌افزاید: «اگر باردار هستید، به دلیل مقدار قهوه‌ای که باید با پودر پروتئین مخلوط کنید، از قهوه پروتئینی اجتناب می‌کنم.

و اگر از طرفداران یک صبحانه مقوی هستید، نوشیدن منظم قهوه پروتئینی در صبح می تواند کالری های غیر ضروری را به صبح شما اضافه کند.

وودز می گوید: «بسته به نحوه نوشیدن قهوه، یک قهوه پروتئینی می تواند کالری بیشتری نسبت به شما داشته باشد و معمولاً با جایگزینی یک وعده غذایی قابل مقایسه است.

طرز تهیه قهوه پروتئینی

انتخاب شما در پودر پروتئین تاثیر زیادی بر تغذیه محصول نهایی شما خواهد داشت.

برخی از پودرهای پروتئینی حاوی قندهای اضافه شده هستند که کالری غیرضروری اضافه می کنند و به مقدار قند اضافه شده روزانه شما که نباید بیش از 10 درصد از کل کالری روزانه باشد، حساب می شود.

سایر پودرهای پروتئینی حاوی الکل قند هستند که برای برخی افراد می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

بهترین شرط شما؟ پودر پروتئین با حداقل مواد افزودنی. اگر می خواهید طعم شیرین تری در قهوه پروتئینی خود داشته باشید، همیشه می توانید مقداری دارچین به آن اضافه کنید.

نحوه خرید پودر پروتئین با کیفیت

پودرهای پروتئین مکمل در نظر گرفته می شوند – و دسته مکمل ها مانند غرب وحشی است. محصولات فوق‌العاده معتبری وجود دارد که نمی‌خواهید با یک میله 10 فوتی آن‌ها را لمس کنید.

چگونه می دانید که در حال خرید یک محصول با کیفیت هستید؟ Backes می گوید: «به دنبال برچسب های تأیید شخص ثالث در جلوی بسته پروتئینی باشید. این شرکت‌های شخص ثالث مواد موجود در نوشیدنی یا پودر پروتئینی را تأیید می‌کنند تا مطمئن شوند که درست و ایمن هستند.

این بدان معنی است که تأیید تأیید می کند که محصول حاوی مقدار پروتئینی است که گفته می شود و به هیچ ماده مضری آلوده نیست.

کیتی فافر اسکنلان، متخصص تغذیه می گوید: «من از طرفداران این پروتئین گیاهی هستم. نه تنها گیاهخوار است، بلکه دارای MCT است [medium-chain triglyceride] چربی ها، BCAA ها [branched-chain amino acids]و آنتی اکسیدان ها.»

در هر وعده، 16 گرم پروتئین از موادی مانند پروتئین نخود تخمیر شده ارگانیک و پروتئین کنف ارگانیک دریافت می کنید.

به سلامتی یک دمنوش پر پروتئین

به شرطی که قهوه خود را با خامه، شکر یا سایر افزودنی‌های دسر مانند پر نکنید، قهوه پروتئین می‌تواند جایگزین خوبی برای صبحانه، مصرف بعدازظهر یا سوخت بعد از تمرین باشد.

بنابراین دم کرده مورد علاقه خود را بگیرید، پودر پروتئین را با آن مخلوط کنید و برای سلامتی خود بنوشید. یا این دستور تهیه اسموتی قهوه غنی از پروتئین را امتحان کنید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *