قهوه قارچ
سلامت

قهوه قارچ: فواید، خطرات، و بیشتر

اگر اخیراً در رسانه های اجتماعی بوده اید، به احتمال زیاد با عکس های روشن و آفتابی از افراد زیبا با نوعی نوشیدنی قهوه غرق شده اید. چه چیز جدیدی است، درست است؟ اما این نوشیدنی استاندارد شما نیست، بلکه جدیدترین و بهترین نوشیدنی “سالم” است: قهوه قارچ.

قهوه قارچ یک قهوه معمولی – معمولاً فوری – است که با عصاره یا پودر قارچ، معمولاً از قارچ‌های ریشی، چاگا، یال شیر و/یا قارچ کوردیپس مخلوط می‌شود.

اسکات کایزر، MD، مدیر سلامت شناختی در مرکز سلامت مغز در مؤسسه علوم اعصاب اقیانوس آرام و یک متخصص سالمندان در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، می‌گوید: تعجب آور نیست که این روند رو به افزایش است.

او می‌گوید: «علاقه عمومی و علمی به قدرت قارچ‌ها افزایش زیادی پیدا کرده است. آنها بسیار جذاب هستند زیرا به طور خاص به مقابله با مواردی مانند بی خوابی، خلق و خو و استرس کمک می کنند – اساساً عوارض جانبی زندگی مدرن.

افزودن قارچ به قهوه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما منطقی است زیرا قهوه چیزی است که بسیاری از مردم به طور منظم می نوشند. به علاوه، طعم قوی برای پنهان کردن طعم قارچ دارد.

طرفداران می گویند که طعم قهوه قارچ تقریباً مشابه قهوه معمولی است، اما فهرست بلندبالایی از فواید سلامت ظاهری دارد، از جمله همه چیز، از موهای سالم تر گرفته تا کاهش وزن و درمان سرطان.

با چنین ادعاهای جسورانه ای در مورد سلامتی، نمی توان تعجب کرد که آیا این واقعی است یا فقط یک حقه بهداشتی دیگر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روند جدید قهوه، و اینکه آیا واقعا سالم است، با کارشناسانی صحبت کردیم که دو ماده اصلی را تجزیه می کنند: قارچ و قهوه.

فواید قارچ برای سلامتی

کریستین گیلسپی، یک متخصص تغذیه ثبت شده و متخصص تغذیه تایید شده با ورزش با سبک، مستقر در ویرجینیا، می گوید: قارچ ها، از جمله بسیاری از انواع قارچ ها، قرن ها است که به صورت دارویی مورد استفاده قرار گرفته اند، و دلیل خوبی هم دارد زیرا فهرست طولانی از فواید سلامتی ثابت شده دارند. ساحل دریا.

در اینجا فقط چند مورد است:

با استرس مبارزه می کند

بسیاری از انواع قارچ ها را می توان به عنوان آداپتوژن طبقه بندی کرد، گیاهانی که به حمایت از بدن در واکنش به عوامل استرس زا، به ویژه با تقویت غدد فوق کلیوی کمک می کنند. مکمل های آداپتوژنیک نیز ممکن است با بهبود خلق و خو و خواب به کاهش استرس کمک کنند.

سلامت مغز را تقویت می کند

یکی از فواید اولیه قارچ، شناختی است، از جمله حافظه بهتر و توانایی تمرکز، به دلیل فاکتور رشد نوروتروفیک. این بدان معنی است که آنها می توانند به رشد نورون ها و بهبود عملکرد انتقال دهنده های عصبی در مغز شما کمک کنند.

شواهد به قدری قانع‌کننده است که دکتر کایزر می‌گوید که او گاهی اوقات مکمل‌های یال شیر را علاوه بر درمان‌های دیگر، برای برخی از بیمارانش تجویز می‌کند تا از کاهش حافظه جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد. او می گوید که استیل کولین، یک انتقال دهنده عصبی که ممکن است در بیماری آلزایمر دچار کمبود شود را افزایش می دهد.

(این تمرینات حافظه را برای تیز نگه داشتن مغز خود امتحان کنید.)

ایمنی را تقویت می کند

ویتامین D به همراه سایر فواید ویتامین D حیاتی برای یک سیستم ایمنی سالم ضروری است. بسیاری از قارچ ها ویتامین D را تامین می کنند و آنها را به یکی از تنها منابع غذایی این ماده مغذی حیاتی تبدیل می کند. بدن ما همچنین ویتامین D را در پاسخ به قرار گرفتن در معرض نور خورشید می سازد.

پیری را کند می کند

قارچ ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، ترکیباتی که از آسیب در سطح سلولی بدن شما جلوگیری می کنند. اینها می توانند به پیشگیری از برخی از انواع بیماری ها از جمله سرطان و بیماری قلبی کمک کنند و همچنین ممکن است علائم پیری را کاهش دهند.

(در اینجا بیشتر در مورد توانایی های ضد پیری قارچ ها توضیح داده شده است.)

فواید قهوه برای سلامتی

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و قرن هاست که انسان ها آن را می نوشند. در واقع، 54 درصد از بزرگسالان آمریکایی می گویند که به طور متوسط ​​سه فنجان هشت اونس در روز می نوشند.

بخشی از محبوبیت قهوه ممکن است به دلیل عجله اعتیادآور کافئین باشد، اما قهوه فواید سلامتی چشمگیری دارد.

با بیماری مبارزه می کند

قهوه به قدری سرشار از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی است که در لیست برترین غذاهای مبارزه کننده با سرطان منتشر شده توسط موسسه تحقیقات سرطان آمریکا قرار دارد. این می تواند به کاهش و جلوگیری از آسیب DNA ناشی از بیماری و عوامل سبک زندگی مانند آلودگی کمک کند.

تمرکز و تمرکز را بهبود می بخشد

بسیاری از مردم قهوه را به دلیل توانایی آن در بهبود موقت تمرکز و تمرکز قسم می‌خورند که احتمالاً به دلیل اثرات محرک کافئین است. با این حال، آنتی اکسیدان های موجود در دانه های کامل قهوه ممکن است برخی از مزایای شناختی بلندمدت را نیز به همراه داشته باشد.

سلامت قلب را تقویت می کند

مصرف زیاد قهوه برای سلامت قلب و عروق مضر است. با این حال، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، می تواند به قلب شما کمک کند.

کافئین کاملا طبیعی موجود در قهوه با بهبود عملکرد بدنی، به ویژه در تمرینات هوازی یا استقامتی، مانند دویدن، مرتبط است. ممکن است به دلیل توانایی آن در کاهش درک شما از خستگی و درد باشد. این اثرات موقتی هستند، اما یک برنامه ورزشی منظم دارای مزایای سلامتی قدرتمند و طولانی مدت است.

پودر قارچ خشک چینی در کاسه

قارچ و قهوه: یک ترکیب کامل؟

اگر قارچ و قهوه (در حد اعتدال) هر دو برای سلامتی شما مفید هستند، پس ترکیب این دو به عنوان قهوه قارچ بهتر است، درست است؟ ای کاش به این آسانی بود.

دکتر کایزر می‌گوید: «هیچ چیزی در این تحقیق وجود ندارد که اثر هم افزایی قهوه و قارچ را نشان دهد، بنابراین ترکیب آنها مزایای سلامتی بیشتری را ارائه نمی‌کند».

حتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

گیلسپی می‌گوید: کافئین و تانن‌ها، ترکیباتی که در قهوه یافت می‌شوند، جذب مواد مغذی حیاتی را کاهش می‌دهند، به این معنی که ممکن است توانایی بدن شما را برای جذب مواد مغذی موجود در قارچ مختل کنند.

با این حال، افزودن پودر قارچ به قهوه یک مزیت بزرگ دارد.

“شاید بزرگترین فایده ای که من می بینم این باشد که قهوه می تواند طعم پودر قارچ را بپوشاند زیرا بسیاری از مردم قارچ را ناخوشایند می دانند. همچنین ممکن است نوشیدن آن برای مردم راحت‌تر از طبخ و خوردن قارچ کامل باشد.» دکتر کایزر می‌گوید.

او می‌گوید در نهایت، اگر نوشیدن قهوه‌ی قارچ مردم را تشویق می‌کند که مصرف قارچ‌ها را افزایش دهند، پس این چیز خوبی است.

مراقب مواد تشکیل دهنده قهوه قارچ باشید

یکی از نکات منفی مارک های محبوب قهوه قارچ که در رسانه های اجتماعی تبلیغ می شود این است که نمی توانید مطمئن باشید که واقعا چه چیزی دریافت می کنید.

این مکمل به عنوان مکمل طبقه بندی می شود و به همین دلیل، هیچ نظارتی از سوی سازمان غذا و دارو یا سایر نهادهای رسمی برای اطمینان از ایمنی و کارایی آن وجود ندارد. می توان آن را با قارچ های قدرتمند بسته بندی کرد. یا خاک اره. و هیچ راهی برای دانستن ندارید.

گیلسپی می‌گوید حتی اگر عصاره‌های قارچ واقعی در قهوه وجود داشته باشد، تشخیص دقیق میزان، نوع، غلظت و فرآیند استخراج آن سخت است که همگی بر قدرت آن تأثیر می‌گذارند.

نکته حرفه ای: تهیه پودرها و عصاره های قارچ واقعی گران و زمان بر است، بنابراین اگر قهوه ارزان است، احتمالاً قارچ های فانتزی زیادی (در صورت وجود) در آن وجود ندارد.

موضوع دیگر ادعای سلامتی است.

دکتر کایزر می گوید: “شما اغلب چیزهایی مانند “سرطان را درمان می کند” یا “جلوگیری از زوال عقل” را می بینید، اما این در بهترین حالت حقیقت را آشکار می کند و ادعاها اغلب دروغ های آشکار هستند.” آنها ممکن است تأثیر مفید کوچکی داشته باشند، اما هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند به تنهایی آن کارها را انجام دهد و اگر به نظر خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، اینطور است.

حتی ادعاهایی که بر اساس مطالعات تحقیقاتی واقعی انجام می شود، ممکن است همه آن چیزی نباشد که آنها می گویند.

او اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات مکمل اغلب کوچک هستند، به شدت کنترل نمی‌شوند، توسط شرکت حمایت می‌شوند و/یا در جوندگان انجام می‌شوند، نه انسان‌ها – همه چیزهایی که می‌توانند یافته‌ها را شک کنند یا بی‌اعتبار کنند.

چگونه قهوه قارچ بنوشیم (و چه زمانی از مصرف آن اجتناب کنیم)

نوشیدن قهوه قارچ ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد. دکتر کایزر می گوید اگر از آن لذت می برید و به طور کلی سالم هستید، احتمالاً نوشیدن آن خوب است.

آن را بخشی از یک سبک زندگی سالم قرار دهید

قهوه قارچ زمانی بهترین نتیجه را دارد که بخشی از یک برنامه بهداشتی جامع تر باشد.

دکتر کایزر می‌گوید: «قارچ‌ها ممکن است تأثیری داشته باشند، اما ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، خواب کافی و میانجی‌گری فواید بسیار بیشتری نسبت به هر مکملی به همراه خواهد داشت». قهوه قارچ عادات بد در آن مناطق را جبران نمی کند، بنابراین ابتدا روی آن چیزها کار کنید.

اوایل روز آن را بنوشید

قهوه قارچ اغلب به عنوان کافئین کمتری نسبت به قهوه معمولی شناخته می شود، اما هر ماده حاوی کافئین می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند.

برای جلوگیری از بی خوابی، فقط به مقدار توصیه شده بنوشید و تمام مصرف کافئین را تا یک یا دو بعد از ظهر متوقف کنید. اگر با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است عاقلانه باشد که به طور کامل از آن اجتناب کنید.

(این بهترین زمان از روز برای نوشیدن قهوه است.)

در صورت مصرف هر گونه دارویی ابتدا با پزشک خود صحبت کنید

به گفته دکتر کایزر، هم قارچ و هم قهوه با انواع خاصی از داروهای بدون نسخه و تجویزی تداخل دارند، بنابراین اگر داروهای منظم مصرف می کنید، باید قبل از نوشیدن قهوه قارچ با پزشک خود مشورت کنید.

برخی از قارچ ها می توانند قند و فشار خون را کاهش دهند یا به عنوان رقیق کننده خون عمل کنند. قهوه می تواند به عنوان یک ادرارآور عمل کند، متابولیسم برخی داروها را افزایش داده و جذب برخی مواد مغذی را مسدود کند.

او توضیح می‌دهد که همه این‌ها می‌توانند عواقب بالقوه مضری داشته باشند، به خصوص اگر داروهایی مصرف کنید که قبلاً این کارها را انجام می‌دهند.

گیلسپی می گوید: «اگرچه خود قارچ ها فواید سلامتی مختلفی دارند، اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد قهوه قارچ ارزش همه تبلیغات را دارد. با حداقل تحقیقات برای حمایت از ادعاهای سلامتی آن و قیمت گزاف، بهتر است فقط قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در ادامه، افسانه های قهوه در مورد خطرات و فواید سلامتی وجود دارد.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *