بهبود سلامت
سلامت

از ذهن خود برای بهبود سلامت استفاده کنید

ترس از تشخیص ترسناک یا روش پزشکی می تواند دلهره آور باشد. ما می توانیم احساس ناتوانی کنیم. آیا خوب نیست بدانید که قدرت بهبود سلامتی خود را دارید؟ مطالعات اخیر نشان می دهد که چگونه می توانیم از قدرت مغز خود برای دستیابی به بهبود سلامت استفاده کنیم.

اضطراب سلامتی در حال افزایش است. بسیاری از ما نگران سلامت یکی از اعضای خانواده هستیم یا با مشکلات سلامتی خود دست و پنجه نرم می کنیم. کووید همچنان یک ویروس جهش‌یافته است که به سرعت گسترش می‌یابد و جمعیت را دوباره آلوده می‌کند.

دانشمندان در مورد اینکه چرا برخی از افرادی که در معرض ویروس قرار می گیرند بیمار می شوند و چرا برخی دیگر سالم می مانند. برخی از بیماران به داروها و واکسن ها به خوبی پاسخ می دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.

دارونما و نوسیبو

پزشکان و محققان پزشکی از مطالعات منتشر شده می دانند که برخی از بیماران در مصرف دارونما قرص یا درمان تقلبی بهتر عمل می کنند. برای تعیین اینکه آیا یک دارو واقعاً کار می کند، باید عملکرد بهتری نسبت به دارونما داشته باشد. حدود 30 درصد از افراد از دارونما بهبود می یابند. فقط این باور که دارید کاری مفید انجام می دهید می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

در مقابل، حدود 25 درصد از بیمارانی که در آزمایش‌های دارویی دارونما دریافت کردند، علائم منفی مانند سردرد، درد و حالت تهوع را گزارش کردند. به نظر می‌رسد در مغز کسانی که درد ناشی از دارونما را تجربه می‌کنند، در مقایسه با کسانی که تسکین می‌دهند، چیزی بسیار متفاوت اتفاق می‌افتد. به نظر می رسد کسانی که عواقب منفی را تصور می کنند حتی زمانی که درمان نشده اند رنج می برند. اینها به عنوان اثرات نوسبو شناخته می شوند. نوسبو به معنای من آسیب خواهم زد.

تد کپچوک، استاد محقق در دانشکده پزشکی هاروارد، یکی از بنیانگذاران برنامه در مطالعات پلاسبو و برخورد درمانی است. او و همکارانش یک مطالعه پلاسبو جالب در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر انجام دادند. آنها گروهی از بیماران در لیست انتظار را با گروهی که طب سوزنی تقلبی دریافت کردند نه سوزن های واقعی یا سوراخ های پوستی مقایسه کردند. گروه سوم طب سوزنی ساختگی را از یک پزشک خونگرم و دلسوز دریافت کردند.

نتایج نشان داد که 30 درصد از بیماران در لیست انتظار بهبود علائم را گزارش کردند، 44 درصد از بیمارانی که فقط طب سوزنی ساختگی دریافت کردند، بهبود را گزارش کردند، و 60 درصد از بیمارانی که طب سوزنی ساختگی را از یک ارائه دهنده گرم و دلسوز دریافت کردند، بهبود قابل توجهی را گزارش کردند.

محققان از اینکه ترکیب یک ارائه دهنده مراقبت با درمان پلاسبو منجر به بهبود بیماران به اندازه گروه دریافت کننده داروهای IBS واقعی در کارآزمایی های بالینی شد، شگفت زده شدند.

طرز فکر و اثرات دارونما

آیا راهی برای کمک به بهبودی سریعتر یا محافظت از خود با استفاده از قدرت مغز وجود دارد؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که افکار و باورهای ما در سطح سلولی ما را تحت تأثیر قرار می دهند. مطالعه میلک شیک را در نظر بگیرید. دکتر آلیا یک گروه از افراد را در دو موقعیت جداگانه آزمایش کردند. هر دو بار به آزمودنی ها یک میلک شیک 350 کالری داده شد تا بنوشند. در اولین فرصت، به آزمودنی‌ها گفته شد که یک میلک شیک 600 کالری می‌نوشند. میلک شیک دارای برچسب جعلی با اطلاعات تغذیه ای نادرست بود.

بار دوم، به همان افراد گفته شد که میلک شیک 140 کالری و برچسب تغذیه نادرست متفاوت است. آزمایش‌کنندگان سطوح هورمون گرلین را قبل، در حین و بعد از نوشیدن شیک اندازه‌گیری کردند. گرلین هورمونی است که در هنگام گرسنگی افزایش می یابد و زمانی که سیر می شویم کاهش می یابد.

اتفاق خارق العاده ای افتاده است. آزمودنی هایی که فکر می کردند به آنها یک شیک پر کالری داده شده بود، افت شدیدی در گرلین داشتند که نشان دهنده احساس سیری بود. وقتی آزمودنی ها فکر می کردند که معادل یک میان وعده کم کالری دریافت می کنند، سطح گرلین آنها بدون تغییر باقی می ماند.

اثر دارونمای خود را ایجاد کنید

اگر باورها و روش های تفکر ما بتواند تغییرات قابل توجهی در فیزیولوژی ما ایجاد کند، نشان می دهد که می توانیم از قدرت مغز خود برای بهبود سلامت خود استفاده کنیم. ما می توانیم اثرات دارونمای خود را ایجاد کنیم. این کمک می کند که با داستانی که درباره سلامتی خود می گویید شروع کنید. این به ایجاد یک داستان درونی کمک می کند که نتیجه ای شاد و مطلوب داشته باشد. در اینجا چگونه است:

تجسم شفا – تصور کنید که داروهای شما به شما کمک می کند. بهترین نتایج را برای جراحی، درمان یا مشکل سلامتی خود تجسم کنید.
فروشندگان گرم و دلسوز را انتخاب کنید – از فروشندگان خود قدردانی کنید. گرما، مراقبت و قدردانی به آرام کردن تحریک سیستم عصبی و کاهش اضطراب و استرس کمک می کند.
عواطف مثبت را پرورش دهید – احساسات مثبت مانند هیبت و شگفتی برای کاهش التهاب شناخته شده است. برای کاهش پاسخ خود به استرس، در اعمال مهربانی، عشق و قدردانی شرکت کنید.
امیدوارم از مغز شگفت انگیز خود الهام گرفته و توانمند شوید. ذهنیت منفی خود را به چالش بکشید و اثر دارونمای خود را ایجاد کنید. می تواند به شما کمک کند امیدوارتر باشید.

منبع : paperwriter

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *