امروز: May 3, 2024
تکنولوژی و فناوری در سایت نتگام

بررسی Apple MacBook Pro (13 اینچی، M1، 2020)

لپ تاپ تاریخ انتشار: 22/10/17 بدون نظر   1717 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش تکنولوژی نتگام:

با باز کردن آخرین جعبه مک بوک پرو، به نظر می رسد مانند هر مک بوک دیگری تا به امروز. منظورم این است که زیبا و باشکوه است، درست است، اما هیچ اشاره ای به وعده ای که فقط در زیر شاسی آلومینیومی در کمین است وجود ندارد. و باور کنید قولی وجود دارد. این وعده قدرت است، وعده عملکرد – – وعده آینده.

 

نه، به نظر نمی رسد، اما این مک بوک فصل جدیدی را در محاسبات اپل و کامپیوترها در کل نشان می دهد. پس چه چیزی در پشت این تغییر تاریخی نهفته است؟ پردازنده جدید اپل M1، مولفه بسیار پرطرفدار که نشان دهنده جدایی این شرکت از اینتل به نفع سیلیکون سفارشی است. و اپل از تبلیغ همه مفاهیم با ادعاهای بزرگ و به ظاهر ناشناخته مبنی بر اینکه این مک بوک های جدید 3.5 برابر عملکرد CPU، 6 برابر عملکرد GPU سریعتر و عملکرد بهتر از 98٪ لپ تاپ های PC در بازار را ارائه می دهند، خجالت نمی کشد.

 

خب، من اینجا هستم تا به شما بگویم که قطار هایپ پایه و اساس خوبی دارد، به جز شاید مورد آخر. این یک کمی بزرگ است. اما با این حال، مک بوک پرو 13 اینچی M1 (1899 دلار بررسی، 1299 دلار شروع) عملکرد چشمگیری را ارائه می دهد و دارای طولانی ترین عمر باتری است که من در Mac دیده ام. اگر این کافی نیست، با همراهی Big Sur، زمان بارگذاری صفحه وب تاول‌آمیز و تجربه وب‌کم بهتری خواهید داشت – همه اینها به لطف Apple Silicon. به طور خلاصه، مک بوک پرو جدید تمام آنچه اپل گفته و بیشتر است.

 

من در حال بررسی پیکربندی 1899 دلاری مک بوک پرو بودم که دارای تراشه جدید Apple M1، 16 گیگابایت رم، SSD 1 ترابایتی و گرافیک Apple M1 است. مدل پایه 1299 دلار قیمت دارد و دارای تراشه Apple M1 (سیستم روی تراشه)، 8 گیگابایت و 256 گیگابایت SSD است. نسخه 2299 دلاری فضای ذخیره سازی را تا 2 ترابایت افزایش می دهد. هر لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 رتینا است.

 

قیمت گذاری و پیکربندی مک بوک پرو اپل

 

چه چیز دیگری برای گفتن در مورد این طرح نمادین وجود دارد؟ این یک مک بوک است. مانند بسیاری از اسلاف قبل از خود، کل شاسی از آلومینیوم ساخته شده است. در حالی که نظر من به رنگ خاکستری فضایی است، در رنگ نقره ای نیز موجود است. درب آن برهنه است به جز لوگوی براق مشهور جهانی اپل.

 

فضای داخلی درب بیشتر از آلومینیوم خاکستری فضایی است که کف دست و صفحه‌کلید را تشکیل می‌دهد. قسمت اعظم جای کف دست توسط یک پد لمسی بزرگ اشغال شده است. صفحه کلید در یک عرشه کمی فرو رفته که توسط یک جفت مشبک بلندگوی باریک در کنار آن قرار دارد.

 

MacBook Pro (12 x 8.4 x 0.6 اینچ) با وزنی 3 پوندی کمی نسبتاً سنگین است. را Dell XPS 13 (11.6 x 7.8 x 0.6 اینچ) و 13 اینچ HP Spectre x360 (12.1 x 7.7 x 0.7 اینچ) با 2.8 و 2.7 پوند کمی سبک تر است، در حالی که Asus ZenBook 13 (UX325EA)فریم 11.9 x 8 x 0.5 اینچی با 2.5 پوند باریک‌ترین و سبک‌ترین فریم است.

 

MacBook Pro دارای مجموعه ای از ویژگی های امنیتی است که برای اطمینان از اینکه داده های ارزشمند شما فقط برای چشمان شما باقی می ماند طراحی شده است. برای ورود سریع و ایمن، اسکنر اثر انگشت Touch ID را به طرز هوشمندانه ای در دکمه پاور پنهان کرده اید. تراشه M1 همچنین به عنوان بخشی از نرم افزار Secure Enclave خود، رمزگذاری داده ها، بوت ایمن تایید شده سخت افزاری، رمزگذاری خودکار با کارایی بالا و حفاظت های پیشرفته زمان اجرا را ارائه می دهد.

همچنین بخوانید:  22 تا از بهترین میانبرهای صفحه کلید که از آنها استفاده نمی کنید

 

مک بوک پرو 13 اینچی همچنان حداقلی را ارائه می کند پورت ها با یک جک هدست در سمت راست و یک جفت صاعقه پورت ها یک روکش نقره ای در آن وجود دارد که درگاه های Thunderbolt از آن پشتیبانی می کنند USB 4که می تواند تا 40 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر 15 وات توان تولید کند.

 

با این حال، ای کاش چهار پورت Thunderbolt وجود داشت که ما روی آن می بینیم مک بوک پرو 16 اینچی.

 

این به سادگی یک مک بوک بدون رتینا نیست نمایش دادن. با این حال، اپل همچنان به تغییر فرمول ادامه می دهد و فناوری های نوآورانه ای مانند TrueTone را به ترکیب اضافه می کند. این فناوری به طور هوشمندانه و تقریباً نامحسوس نمایشگر را تنظیم می کند دمای رنگ بر اساس میزان نور خوب یا ضعیف محیط، ایجاد یک تجربه تماشای بهینه در هر زمان. این نمایشگر همچنین دارای طیف رنگ گسترده P3 است که طیف رنگی وسیع تری نسبت به sRGB دارد. این به معنای رنگ های زنده تر است که همیشه چیز خوبی است.

 

چیزی که واقعاً می توانم بدون آن انجام دهم، حاشیه های ضخیم اطراف صفحه نمایش 13.3 اینچی 2650 در 1600 پیکسل رتینا است. وقتی همه رقبای شما تلاش می کنند تا نوارهای مشکی ناخوشایند را تا سطوحی که به سختی وجود دارد کاهش دهند، منطقی نیست که اپل از این روند پیروی نکرده باشد. شاید دفعه بعد

 

تریلر فیلم زندگینامه آینده آرتا فرانکلین، Respect، پر رنگ بود. صحنه مورد علاقه من بازیگر جنیفر هادسون بود که در یک پلیور قرمز رز با یک بلوز صورتی پودری زیر آن پوشیده بود. پوست قهوه‌ای او گرم و سالم به نظر می‌رسید و جزئیات آن‌قدر تیز بود که می‌توانستید نور خورشید را که از تک تک تارهای مو می‌درخشد، ببینید و نورهای شکلاتی را در سرتاسر خود نشان دهید.

 

هنگامی که ما قابلیت‌های تولید مثل رنگ مک بوک پرو را آزمایش کردیم، 78.3% در وسعت DCI-P3 ثبت شد. این کمتر از میانگین 84٪ لپ تاپ پریمیوم ما است. با این حال، هنوز هم بهتر از Spectre (77.4٪)، ZenBook (76.1٪) و XPS 13 (69.4٪) است.

 

پنل مک بوک پرو نیز فراوان است روشنبا میانگین 435 نیت به اوج خود می رسد. این به طور قابل توجهی روشن تر از میانگین 386 نیت و همچنین ZenBook (370 nits) و Spectre (369 nits) است. با این حال، XPS 13 با 469 نیت روشن ترین بود.

 

بلندگوهای لاغر، پانچ بزرگ. من انتظار زیادی از بلندگوهای استریو مک بوک پرو نداشتم، اما در طول آزمایش خود به طرز خوشایندی شگفت زده شدم. وقتی به نسخه استاد تونی براکستون «باید حرکت کنم» را در Tidal گوش می‌دادم، اتاق نشیمن/ناهارخوری کوچک من پر از صدای سیم‌های آبشاری بود که به آرامی جای خود را به کیبورد ترکیب‌شده و یک ضرب آهنگ قوی داد. این قبل از اینکه آلتوی مشهور جهانی خواننده وارد صحنه صدا شود.

 

وقتی این کار انجام شد، می‌توانستم نفس‌هایش را هنگام بیان کلماتش بشنوم، به‌ویژه روی ts یا توالی سریع آه، آه، آه. گیتار الکتریک HER آهنگ را داغ کرد و شهادت غم انگیز خود را به آهنگ عاشقانه غمگین اضافه کرد.

 

اپل کابوس ناراحت کننده خود را قرار داده است صفحه کلید پروانه پشت آن و انگشتان من برای آن بهتر است. مال شرکت صفحه کلید جادویی بازخورد قوی و محکم ارائه می دهد و آن را با کلیدهای بزرگ و فاصله کلیدهای سخاوتمندانه ترکیب می کند. ساعت‌ها وقت گذاشتم تا این بررسی را بنویسم و ​​هیچ‌وقت احساس ناراحتی نکردم. من به راحتی از میانگین 70 کلمه در دقیقه فراتر رفتم و در تست تایپ 10fastFingers به ​​76 wpm رسیدم.

منبع : laptopmag

تبلیغ
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه